Skip to content

4. výstup

Náplní posledního výstupu byo vytvoření animace, respektive videa. Zároveň jsme vše zkompletovali, hlavně fyzický model, aby byla práce hotová a připravená k prezentaci

Animace 2D

Pro samotnou animaci jsme použili výhradně program Blender. Ten je volně dostupný a nabízel nám nepřeberné množství funkcí a možností, jak animaci zpracovat. Vzhledem k tomu, že pro všechny práce v tomto programu byla nová, respektive ta činnost co jsme v ní dělali, tak to šlo pomalu a často slepými uličkami.

Ve 2D části jsme si vytvořili mapu, na kterou jsme vložili naše lodě. Pomocí tzv keyframes jsme připravili sekvenci pohybů objektů a kamery, ze které byl poskládám výsledný záběr do videa.

Části renderu se vůbec nepoužili, jelikož přesně neseděli s komentářem, který byl klíčový pro video.

Náhled do programu BlenderBlender 2D mapa

Animace 3D

Součástí videa byly také 3D animace. Na tu jsme opět použili vlastně vytvořené objekty (lodě), které jsme zasadili do animace. Postup byl podobný, opět použití keyframes a vytvoření následné scény.

Tato část ve videu je krátká, ovšem zde jsme se potýkaly se značnými problémy. Samotné scený mají pod 20 vteřin.

HMS Legion

Ark Royal Blender

Střih videa

Na střih videa jsme použili program Davinci Resolve. Toto již byla finální pasáž, kde došlo zvukovým úprávám a hlavně střihům, kde jsme poskládali výsledné animace s komentářem, aby vše sedělo.

Byly přidány také doplňující efekty a přechody mezi scény, což byla drobnost.

Větší práce byla ještě s titulky. Zde docházelo k propojování více "komponent", jelikož se text musel nacházet v nějakém bloku a pak také pohybovat. Rychlost pohybu je opět založena na časové ose, když se hodila do timeliny.

Davinci Resolve

Video má 3 minuty a je nalezení zde.

Do videa byly použity obrázky ze hry Hearts Of Iron 4 a také World of Warships. Také hudba, odkazy v popisku videa.

Tvorba 3D modelů